Zde se dozvíte, jak dbáme na kvalitu zveřejňovaného obsahu. Naším cílem je poskytovat vám spolehlivé, dostupné, přesné a aktuální informace. Cestujeme na plný úvazek, abychom získali potřebné zkušenosti a podělili se o ně v článcích.
Standardy kvality publikací je popis poslání, kterým se celý štáb blogu řídí při každodenní přípravě nových článků. Držíme se jich bez ohledu na to, zda obsah vzniká v rámci našeho publikačního kalendáře, nebo v souvislosti se spoluprací se zeměmi, městy či regiony.
Využijte naše zkušenosti a znalosti
Už léta cestujeme po světě a navštěvujeme nejoblíbenější turistické atrakce i zákoutí, která teprve získávají na popularitě. Své zážitky si zapisujeme, prozkoumáváme a zároveň si děláme poznámky do Apple Notes a Notion. Zapisujeme si rady, které dostáváme od místních – majitelů hotelů, pracovníků turistických informací, baristů v našich oblíbených kavárnách.
Neustále se nám stávají cestovní nehody – vybereme si špatnou autobusovou zastávku, vybereme si hotelový pokoj, který připomíná komoru na košťata, nebo navštívíme kavárnu, kde se káva praží na uhlí. O tyto zkušenosti se s vámi dělíme v článcích, abychom minimalizovali riziko, že se podobné dobrodružství přihodí i vám.
Hloubkový průzkum a výběr informací
Při přípravě popisu dalších zajímavostí a doporučení zajímavých míst pro vás využíváme různé zdroje informací. Internet máme rádi, ale nejvíce důvěřujeme materiálům publikovaným odborníky. Mezi základní zdroje tipů, které vám poskytujeme, patří např:
- naše zkušenosti z cestování – velkou část roku trávíme na cestách a během let jsme získali zkušenosti, které se vám mohou hodit,
- informační tabule na atrakcích – o jejich obsah se starají správci zařízení a nikdo toho o atrakci neví tolik jako oni,
- letáky, tištěné průvodce a brožury – z každé cesty si přivážíme spoustu starého papíru a naše dobrodružství s atrakcemi začíná podruhé až doma, kdy tyto materiály analyzujeme a vybíráme z nich informace, které jsou pro vás nejužitečnější,
- materiály turistických informací a turistických organizací – stejně jako správci atraktivit mají i místní turistické organizace své regiony v malíčku, takže využití jejich znalostí je pro nás potěšením a skvělým zdrojem informací.
Každý má přístup k Wikipedii a webovým stránkám, které podrobně popisují historii daného místa. Nechceme na blogu přepisovat stejné informace, protože máme pocit, že vám to nepřináší žádnou další hodnotu.
Pravidelná aktualizace článků
Na blogu zveřejňujeme obsah, který má být „evergreen“, tj. nemění se jeho hlavní smysl. Popisované zajímavosti a zajímavá místa existují již mnoho let (někdy i tisíce let!) a nikam se „neztratí“. Přesto jsme přesvědčeni, že dobré průvodce je třeba pravidelně aktualizovat, a to i kosmetickými změnami.
V horní části každého článku si můžete všimnout rámečku „aktualizováno:“, který ukazuje datum poslední aktualizace textu týmem blogu. Někdy se jedná o drobné úpravy, přidání lepších fotografií nebo dalšího zvýraznění a vylepšení rozvržení textu.
Někdy však důkladně předěláme celý článek, aby byl pro vás čtivější a přehlednější. Dále revidujeme údaje, které se mohly změnit – pravidla pro návštěvu konkrétních památek, doporučení restaurací, kaváren a hotelů.
Přístup k často se měnícím datům
Záměrně na blogu nezveřejňujeme informace, které by se mohly ze dne na den změnit a uvést vás v omyl. Když píšeme o otevírací době nebo cenách vstupenek na nějakou atrakci, připravíme odkaz na oficiální webové stránky s aktuálními informacemi.
Víme, že to vyžaduje otevření další webové stránky a může vám to trochu prodloužit přípravu na cestu, ale děláme to záměrně. Nic nás totiž nemrzí víc, než když na internetu najdeme obsah, který se ukáže jako neaktuální.
Shromažďování zpětné vazby od čtenářů
Přestože se snažíme, aby všechny články byly aktuální a správné, i my se dopouštíme chyb. Využíváme všechny zprávy a hlášení, které od vás a dalších čtenářů obdržíme, přezkoumáváme je a – v odůvodněných případech – provádíme opravy a aktualizace textů.
Pod každým článkem a v sekci Kontakt zveřejňujeme informace o tom, jak nás můžete co nejdříve kontaktovat a dát nám vědět, pokud jste si všimli informací, které je třeba aktualizovat.